Black and white lies - 5

(Zayn Malik)
- Ryan!! skrek jag och hoppa på honom.
- Tjena tjejen! sa han och krama tillbaka.
- Så glad blev du inte när du såg mig, sa Justinlite surt.
- Va vad det jag sa Bieber, tjejer diggar mig, sa Ryan med ett creepy smile.
_________________________________________________________________________________________________
- Justin! skrek jag.
- Va e det AJ? fråga Justin uttråkat efter ca 2 timmar av klänningsprovande.
- Jag har hittat min klänning! sa jag glatt och kolla på mig själv i spegeln. Jag granska den ljusa klänningen noggrant. Drapreringen gjorde så att fick en smal midja, lagom runda hörfter och långa ben. Den var perfekt! Någon öppnade döreen till det lilla rummet och in kom Justin och Ryan.
- Gillar ni den? frågade jag och snurra ett varv.
- Redo? undrade Justin och fattade min hand precis vid dörren.
- Japp! sa jag och vi klev ut bland blixtrarna. Som valigt blixtrade det med frågor om oss. Ja menar, vi har setts flera gångar des senatse 2 veckorna och dom har inte räknat ut att vi "dejtar".  Justin bojde sig ner och viska i mitt öra.
- Vart ska vi gå? JAg lutade bak huvudet lite och log, som om han hade sagt något jättegulligt. Nu var det min tur. Jag ställde mig på tå och viskade.
- Vad sägs om det lilla cefeét två kvarter bort? och samma procedur upprepades igen.
När vi kom in så satte vi oss långt bak, ja menar lite privatliv måste man ju ha.
- Så, hur känns det? fråga Justin.
- Känns vadå?
- Ja vet inte, allt? Att få en PR-pojkvänn, första galan, träffa Usher igen. Det har hänt så mycket genom min karriär så jag kommer inte ihåg hur allt var i början, förklarde han.
- Ja vet inte riktigt, jag har inte hunnit att känna efter, allt har hänt så fort. Ja menar, jag har inte tfäffat Usher på typ 5 år så det ska bli jätteroligt! Galan ska också bli kul, jag är bara lite rädd över hela pojkvänn delen. Tänk om någon av oss hittar någon annan tjej eller kille medans vi är "tillsammans" vad händer då?
Han tveka ett tag tills han tillslut lite halvt uppgivet sa
- Jag vet helt ärligt inte, jag antar att om det blir något seriöst så får vi göra slut, sa han och ryckte på axlarna.
Senare på kvällen så åt jag middag med både min mammma och pappa, som det brukade vara.
- Hur känns det att träffa Usher igen imorn AJ? frågade min mamma med ett leende. Min mamma måste vara den snällaste personen som finns. Hur jobbig och hur mycket jag än kräver av henne så gör hon vad som helst för mig.
- Jag längtar jätte mycket! sa jag ivrigt.
- Jag förstår det, sa min pappa. Du brukade inprinsip följa efter honom vart han än gick när du var liten. Nu har du inte träffat honom på, vad är det? 5 år?
- Jag har saknat honom, sa jag med ett leende.
Jga kom ut ur duschen, vira en handduk om kroppen, Jag gick fram till spegeln. Framför mig stod en tjej som var 17 år. Hon hade långt blondt hår. Den blå ögon som vanligtvis var inringade med svart smink visade nu en känsla, av oro. Jag gillade verkligen inte att gå ut med Justin. Absolut inte för att det var Justin utandet kändes inte rätt. För fösrta gången ha en relation med någon och det var falskt? Inte en dröm precis. Men å andra sidan är det det här som gör att jag får leva drömmen.
Jag hade blåst håret, lockat det och sminkat mig. Nu stod jag i bara underkläder och kollade på denna fantastiska klänningen som var min. När klänningen  var på så satte jag på mig skorna och tog väskan. Utanför huset stod nu min limmo som Scooter hade beställt.
_______________________________________________________________________________________________
Förlåt för dålig uppdatering!! Tycker ni om novellen? Kom gärna med ideer jat tar åt mig! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0