Don't even try; 2

Förra delen
De sista lektionerna rullade på och när vi kom ut från den sista gick vi mot våra skåp. När vi hämtat våra väskor och var på väg ut såg jag Tylor stå i ett annat hörn tillsammans med en tjej och dom stod och hångla! Jag gick fram och ryckte bort tjejen vars ansikte var täckt i ett kilo brunkräm och lika mycket mascara. Jag bitchslapa Tyler och gick sedan tillbaka mot A samtidigt som jag hörde tjejen muttra något i stil med "bitch". Taylor sprang efter mig och ryckte i mig armen så att jag var tvungen att vända mig om.
- Du vet att det är dig jag älskar, sa han lutade sig fram.
- Lite sent nu eller vad tycker du? sa jag med ett leende innan jag bitch-blickade honom.
Jag gick tillbaka till dom andra och gjorde armkrok med A.
- Vi åker hem nu vi ses imorn, sa jag surt till de andra.
___________________________________________________________________________________
När vi kom hem så sprang jag upp på mitt rum på en gång, A visste att jag alltid vara själv när jag var ledsen så hon följde inte efter mig. När jag kom upp på mitt rum slängde jag mig på sängen och kollade på min mobil, jag hade jag reda fått 5 sms från Taylor, det stod "jag älskar dig" eller "det var hon som kysste mig" men jag radera dom bara. Sedan läste jag mina ndra två sms. Dom var från William som ville att jag skulle ringa honom men jag igga honom. Jag sprang upp på mitt rum och gjorde som jag alltid gjorde när jag var ledsen. Jag satte på min sorgliga spellista på spotify och gick in i garderoben och tömde lådan med byxor över min säng. Jag gick igenom igenom alla byxor jag har, sedan kjolar och sedan mina klänningar. När jag hade på mig kort, svart och väldigt taight klänning så hörde jag någon bakom mig.
- Det är en snygg klänning, sa Chaz med ett flin.
- Chaz! sa jag och slängde mig i hans famn.
- Hej på dig med, sa han skrockade. Hur mår du? la han sedan till. Han släppte mig och jag han se mig själv i spegeln. Mitt hår såg ut som ett fågelbo och min mascara hade runnit så jag såg ut som en panda.
- Vad tror du, när jag ser ut såhär, svara jag.
- Kom här, sweetie, sa han och krama om mig. Chaz är som en extra storebror till mig, han kallar alltid mig för sweetie, gumman eller sötnos. Jag vet inte varför men ibland tror folk att vi är tillsammans. Vi satte os i min säg och bara prata om roliga minnen och saker som vi skulle göra på sommarlovet som var om två veckor. Någon stans när vi satt och prata kom jag på en sak som jag har tänkt att göra i någon månad nu.
- Chaz! Du måste följa med mig till min frisör nu! sa jag.
Först tror jag inte att Chaz fatta vad jag sa. Men sen kunde man nästan höra klicket i hjärnan när han fatta vad jag sa, han kunde vara lite trög ibland.
Tio minuter senare satt vi i min bil på väg mot min frisör. När jag kom fram sa jag till honom att han fick göra vad han trodde att jag skulle passa bäst i. När jag sedan kom ut från salongen 4 timmar senare hade han satt in långt löshår som gick ner till höfterna på mig, och färgat håret brunt med lite ljusa slingor.
- Wow, sa Chaz när han såg mig. Vem är du och vart är min blonda Melissa.
- Gillar du det sa jag och gjorde en överdriven pose mot honom. Jag har varit så trött på att vara blond och ha kort hår, sa jag sedan.
- Gillar det? Det blev jätte bra! sa han. Undra hur alla från skolan kommer reagera när du kommer till festen imorn, sa han sedan med ett skratt.
- Va? VIlken fest? frågade jag förvånat.
- Du vet den, den som dom har varje år, svara Chaz medans vi kom ut på gatan.
- Juste! sa jag och jag tror att man kunde höra klicket i min hjärna när jag fatta vilken fest han prata om.
- Men vänta, är den imorn!?! sa jag chockat sen.
När jag kom hem satt Taylor på trappen utan för vårt hus. När CHaz såg honom gick hans humör och blick från glad till "ska jag döda honom mig eller nu?".
- Lugn Chaz jag klarar det här, vi ses imorn, ok? sa jag och han muttra något ohörbart. Jag gick ut ur bilen och han körde iväg. När jag kom fram till Taylor sa jag.
- Vi behöver prata nu, och gick sedan in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0