Black and white lies - 10

Jag gillade Zayn, han var riktigt skjysst. Bubblig elr hur man nu förklara det, men samtidigt lite tillbakadragen.

- En liten varning, de kan vara liite stökigt på rummet. Sa Zayn på väg upp i hissen. Att fem killar är inte alltid en så bra ide även om rummet är stort, fortsatte han.
- Jag förstår det, mitt hotellrum brukar se ut some en bomb har slagit ner i den, och då e jag bara en person, och tjej! sa jag och Zayn skrattade lät.
- Förrästen, vart är pojkvännen? frågade han mig.
- Va? Min hjärna fattade först inte riktigt. Jaha, ja tror att Justin skulle vara i studion idag. Han håller ju på med ett nytt album. Sa jag lite nervös, var liksom inte berädd på att han skulle fråga om honom.
- Är de andra killarna på rummet? frågade jag för att byta ämne.
- Dom borde inte vara det, dom skulle bowla, tror jag... sa han lite osäkert.
- Liams rum, Harrys rum, vi hade ätit Zayn visade mig nu vart killarnas rum låg. Nialls rum... jag kollade inte e det ljusa rummet, det var stökigt, men inte alls lika stökigt som Louis eller Harrys. Alla rummen såg lika dana ut, sen var vissa mer stökiga, det fanns en fotboll eller en dator framme men i Niall rum fanns det en gitarr.
- Du Zayn? Tror du att det är okej om jag lånar gitarren? frågade jag och nickade menade mot gitarren som stod i hörnet.
- Jarå, ta me den till mitt rum, sa han. Jag gick fort och tog gitarren och följde sedan med till hans rum. Zayns rum var rent i gämförerlse med de andras. Han stannade i dörröpningen lutandes mot dörrkarmen. Jag gick fram till hans dubbelsäng och satte mig mitt på med gittaren i knät. Jag började stämma den lite tills jag märkte att Zayn fortfarande stod och bara kollade på min.
- Kom, sa jag och klappade på täcket. Han gorde som jag sa och satte sig mitt emot mig. Jag började spela och sjunga lite.

I can't do this anymore

The way we have to play

That has never been me

It makes me heartsore

It locks me up inside

To be what I'm not

I need someone to adore

Not someone to play with

...
Jag och Zayn log hela tiden medans jag sjöng och vi släppde aldrig vår ögontakt. Jag hade aldrig tänkt på det men Zayn var bara inte snygg som alla killar i band brukar vara, han var vacker. Med bruna ögon, mörka ögonfransar och olivfärgad hy.
- Kan inte du sjunga nått? frågade jag när vi hade kollat på varandra lite för länge.
- Ehm, visst. Kan du spela I Wish?
- Jag kan prova, jag började spela. Det blev inte helt rätt i början men sedan gick det. Han harklade sig och började sedan sjunga.

He takes your handI die a littleI watch your eyesAnd I'm in littleWhy can't you look at me like that
...
Oh how I wish, that was me

- Det var
Mer han jag säga innan man hörde en dörr som öppnades, skratt och sedan.
- ZAYN! ÄR DU HÄR?!? Ropade någon som tror var Harry. Zayn himlade med ögonen och sa sedan
- Nej, det är därför dörren var öppen!! han lät verkligen irreterad. Deras fotsteg kom närmare oss och tillslut var dom på väg in i rummet.
- Oh, hej AJ, sa Louis
- Hej!
- Hey, de e min gitarr! sa Niall sen. Kan du spela?
- Ehm, ja det kan jag? Killarna satte sig runt oss i sängen.
- Spela nått! skrek Harry
- Ehh, okej. Jag började spela lite på Ron Popes låt I'm Yours, sedan började jag sjunga också.
Forever I pray those beautiful eyes wanna fall upon me, 
And say, "It's alright, 'cause I'm yours."
I'm yours

...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra!!

2011-12-10 @ 21:56:52
URL: http://mystoories.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättebra!!

2011-12-10 @ 21:57:10
URL: http://mystoories.blogg.se/
Postat av: Anna

Asbra!!!!!

2011-12-10 @ 22:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0