No love? Kapitel 1

Den här novellen handlar om AJ som är 17 (1993) år och kommer från Sverige. Hon ska flytta till Atlanta pga av att Scooter Braun sökte upp henne när hon la ut massa videor på youtube när hon sjunger och spelar gitarr, piano eller dansar. Så nu ska hon till Atlanta för att spela in ett album. Hon ska även spela in en låt med Jaden Smith.

 

- Vi måste åka nu!

- Ja jag kommer! Skrek jag tillbaka till min mamma.  Den här senaste veckan har varit så konstig. Jag är och har aldrig varit populär och har nästan alltid varit lite mobbad. Jag tror att det beror på att jag har en egen stil. Men sen det kom ut varför jag skulle flytta till USA, så har alla velat va med mig, alla populära killar i skolan har bjudit ut mig. Men såklart har jag tackat nej till alla som har försökt umgås med mig. Jag är inte den mobbade tjejen som alltid haft en crush på skolans populäraste kille direkt. Mitt liv har sett ut såhär;

Jag, min mamma och pappa har bott i en stor lägenhet i Stockholm city sen jag började skolan. Innan det hade vi bott i USA, Beverly Hills. Som ni kanske har märkt så är min familj ganska rik. Det beror på att min pappa har ett stort företag. Och eftersom han äger det så kan han flytta med till USA. Min mamma jobbar inte för tillfället men när vi bodde i USA så jobba hon med att fota kändisar. Det är också därför Usher är min gudfar. Men eftersomjag bor i Sverige nu så träffar jag inte honom så ofta men nu flyttar jag till USA igen!

 

Justin's deal (2 dagar senare)

 

- Vakna! Du ska till studion nu! Sa min mamma och skakade mig. Jag drog bara täcket över huvet och mummla bara fram

- Sen... gå...

- Jaden kommer vara där. När jag hörde Jadens namn så vaknade jag till. Han hade varit på semester så jag hade inte träffat honom på 3 månader. Jag hoppade upp ur sängen och sprang in i badrummet för att duscha snabbt. När jag hade duschat så tog jag på mig ett randigt linne och shorts (bild ovan) och satte mig i min bil. Efter en halvtimme i bilen kom jag fram och sprang in i lobbyn, där stod Jaden med Scooter.

- Jaden!! Ropade jag och sprang fram till dom båda och gjorde en kilkram (?).

- Varför är du här idag? Frågade jag Jaden.

- Jag ska spela in en låt med AJ, sa han med ett flin. Men det försvann när han fatta att jag inte visste vem AJ var.

- Har du inte berättat att du har hittat en till youtube kändis? Frågade han nu Scooter.

- Jo, det har jag men Justin är inte så uppmärksam ibland. Till exempel nu när han inte har märkt att hon är här. Sa han och nicka mot dörren där en blond tjej med en väldig rockig stil stod.

 

AJ's deal

Vårt nya hus var ett stort vitt hus med pool på baksidan. Mitt rum var stort och inret i olika nyanser av brunt som matchade min walking closet (?).

 

Idag skulle jag till studion för att spela in låten med Jaden. Den låg inte så långt bort bara dn halvtimme med bil. När jag kom fram så såg jag Scooter, Jaden (jag hade inte träffat dom på kanske 5 månader) och Justin (som jag aldrig har träffat).

- Heej killar! Sa jag glatt och kramade Scooter sen Jaden, efter det vände jag mig till Justin.

- Hej, jag är AJ, sa jag glatt och sträckte fram handen.

- Ja e Justin, sa han och kollade in i mina ögon. Jag fastnades med blicken i hans hasselbruna ögon och hans blick fastnade i mina ögon.

- Eh, ska vi gå till studion nu då? Frågade Jaden efter några sekunder. Jag vaknade ur min lilla trans och han svara innan det blev allt för pinsamt.

- Absolut, då går vi, sa jag och började gå. När jag stod inne i rummet (?) och sjöng så ringde Scooters mobil och han svarade.

 

Usher's deal

- Aa, Scooter, svarade han. Jag hörde att det var någon som sjöng i bakgrunden, jag kände igen rösten direkt. AJ.

- Spelar ni in AJ och Jadens låt nu eller? Frågade jag.

- Ja, det är AJ som sjunger i bakgrunden, varför berätta du inte för mig tidigare att hon kunde sjunga? Sa jag och lät lite småsur på skoj.

- Jag visste inte att hon kunde sjunga. Jag var tvungen att gå in på Youtube för att få höra henne.

- Ush, vi måste åka nu! Ropade någon på mig.

- Du, jag måste gå men vi ses om en vecka, sa jag.

- Jarå, ha det bra mannen, svarade han innan jag la på och stack till konserten

 

AJ's deal

När jag var i sista versen på min och Jadens låt så la Scooter på och satte sig igen.

- Jätte bra gjort AJ, nu är det Jadens tur, sa han som spelade in allt.

Medans Jaden spelade in så satte jag mig i en soffa med Scooter och Justin.

- AJ, efter det här så åker vi direkt till Ellen. Sa Scooter utan att kolla upp från mobilen. Jag hade varit i Atlanta i några dagar och jag skulle redan till Ellen?!? Jag hade inte gjort så många intervjuer men några stycket han jag med förra gången jag var här.

Jag och Justin satt och prata ett tag. Han var jätte rolig om man inte ska nämna snygg. Eftersom vi troligtvis skulle få ganska många frågor om varandra så tänkte vi att skulle vara bra att få lära känna varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0