Don't even try; 1

Den här novellen som heter 'Don't even try' handloar om en tjej, som heter Melissa. Hon är 16 år bor i ATL (Atlanta), är drottning på skolan tillsammans men sin tvilling (ej enäggstvillingar) Aylissa. Dom har en storebror som heter William, han är 17 och är också ganska populär på skolan. Deras pappa tjänar bra, så pengar är inget problem, men han är sällan hemma.
_____________________________________________________________________________________________

(Melissas outfit)

(Melissas sminkning)
*ring* *ring*
06:30
Jag slog till väckarkolckan så att den ramla ner i govet, fan! Jaja, den blev tyst i alla fall. Jag gick in till mitt badrum. Det var ganska stort, det fanns ett badkar, e stor dush och två handfat. Det fanns två eftersom jag och Aylissa egentligen skulle dela badrum men det blev aldrig av. Jag gick in i duschen och tvätta håret innan jag fönade det. När jag hade sminkat mig gick jag in till Aylissas rum med bara en handuk om mig, hon sov fortfarnde som vanligt.
- Ey, dags att vakna! Vi åker om en halvtimma, sa jag och slog henne med kudden.
- Mm, okej, hon ställde sig upp och gick rakt in i dushen.
Jag gick in i min walk in closet (stavning?) och tog fram en magtröja, ett par mörkgröna jeans och lite smycken. Man kunde se min piercing som jag hade i navel glittra precis under min tröjkanten (?). Satte på mig allt och sprayade lite av Britney Spear's  nya parfym. Jag behövde inte göra så mycket med mitt hår, det blev naturligt lockigt när jag blåste det.
När jag kom ner så satt min mamma och William redan vid bordet och åt frukost.
- Godmorgon! Sovit gott? frågade mamma.
- Jadå fasst Aylissa försov sig som vanligt.
När jag Och A (Aylissa) hade ätit klart så åkte vi så satte vi på oss våra converse och gick ut till våra bilar, vi hade fått varsin vi hade fått varsin RangeRover när vi fyllde 16. Vi kom fram till vår skola och parkerade brevid varandra på våra vanliga platser innan vi gick in.
Du kanske vet vem Ryan Butler och Chaz Somers är? Dem är bästa kompisar med Justin Bieber. Nu när han inte bor här längre (inte för att vi bodde här när han gjorde det) så är Ryan och Chaz kompisar med William, dom tre är skolans populäraste killar. Det går rykten om att Justin ska komma hit i helgen och vara i skolan hela nästa vecka. Yeeey... Jag och A är de enda tjejerna på hela skolan som inte är belibers eller vad det nu heter.
Klockan ringde och alla gick in till sina lektioner, jag hade spanska tillsammans med Ryan, han var både snygg och sjyst (stavning?), men jag hade redan en pojkvän, Taylor, han går klassen över mig. När spanskan var slut hade vi matte, NO och sedan lunch. Jag var inte hungrid när det var lunch och därför köpte jag bara en muffin o en cola innan jag satte mig med A, William, Ryan och Chaz vid ett bord.
- Tjena tjejer, vill ni hänga med till gallerian efter skolan? fråga Chaz.
- Ja vet inte, vill vi det M? fråga A med ett leende.
- Såklart vi vill! svara jag med ett skratt.
De sista lektionerna rullade på och när vi kom ut från den sista gick vi mot våra skåp. När vi hämtat våra väskor och var på väg ut såg jag Tylor stå i ett annat hörn tillsammans med en tjej och dom stod och hångla! Jag gick fram och ryckte bort tjejen vars ansikte var täckt i ett kilo brunkräm och lika mycket mascara. Jag bitchslapa Tyler och gick sedan tillbaka mot A samtidigt som jag hörde tjejen muttra något i stil med "bitch". Taylor sprang efter mig och ryckte i mig armen så att jag var tvungen att vända mig om.
- Du vet att det är dig jag älskar, sa han lutade sig fram.
- Lite sent nu eller vad tycker du? sa jag med ett leende innan jag bitch-blickade honom.
Jag gick tillbaka till dom andra och gjorde armkrok med A.
- Vi åker hem nu vi ses imorn, sa jag surt till de andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0